Bu Blogda Ara

15 Ekim 2010 Cuma

Ideas Worth Spreading

   Soğuk ve sisli bir Ekim gününden,üşümüş bir halde yorganın altına girmiş,kucağımda laptop um,bir elimde kahvem,okula gitmeme hevesiyle internette oyalanan biri olarak şu an size canlı canlı bildiriyorum ve soruyorum.Bende ki bu can sıkıntısı havadan mı,sıradan yaşam tarzımdan mı,beş gün okulumun olmasından mı yoksa hepsinden mi? Can sıkıntımı giderecek arayışlar içersindeyim ve herzaman ki uğraşımı sizlerle paylaşmak istiyorum.


   Canım sıkıldıkça takip ettiğim,videolarıyla saatlerimi alan ve gerçekten izlemekten zevk aldığım bir internet sitesi.
http://www.ted.com/ . Her konudan video var.Amaç; alanında uzmanlaşmış kişilerin deneyimlerini,buluşlarını izleyicilerle paylaşması.Bu kişiler bazen bir iş adamı,bazen bir bilimadamı bazense bir yazar,sanatçı olabiliyor.

  Geçen aylarda iki Türk'ün de burada konferans verdiğini söylemekten gurur duyuyorum çünkü uluslararası izlenen bir konferanstan bahsediyorum.
  Tüm bunların dışında Steve Jobs'un söyleşisi gerçekten eğlenceliydi onun hayat hikayesi zaten başlı başına bir entrika.Hayatını anlatan kitabı okuyorum (yarısına gelip dersler yüzünden ara vermiştim ama şimdilerde devam etme fırsatı buldum).Gerçek bir dahiden bahsediyorum.Doğar doğmaz evlatlık verilmesi,zor yaşam şartları... kitap tüm hızıyla kendini okutuyor. Kendisi Tibet'e kadar gitmiş ve farklı dini arayışlar içine girmiş.Ordaki yaşamı,adaptasyon süreci bambaşka bir macera.İnsan okudukça kendi kendine şunu söylüyor.What a life! :)

  Sonra Stephen Hawking var tabi.Yaşar Nuri Öztürk'ün deccal olarak nitelendirdiği,beyninden başka çalışan bir yeri olmayan,motor nöronlarının % 80 i çalışmayan,tekerlekli sandalyeye mahkum ve onun için özel olarak geliştirilmiş bir alet sayesinde evren hakkındaki teorilerini bizimle paylaşan yirmibirinci yüzyılın en ünlü,benimde sürekli takip ettiğim bilimadamı,bir başka dahi.Evrim teorileri ilginç gerçekten ilginç ama bu konuya girersem uzayıp gider o yüzden hiç girmiyorum.
   Bu ve benzeri onlarca videoyu bu sitede izleyebilirsiniz.
  
  Özetle takip etmelisiniz bu siteyi.Bir sürü dile çevrilmiş hali de yayınlanan Ted Talks'ın Türkçe'ye çevrilmiş halide var.http://www.ted.com/translate/languages/tur   

   Siteyi ziyaret edin.Size kattığı birşeyler olacak.
  Seygılar saygılar...






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder