Bu Blogda Ara

27 Eylül 2010 Pazartesi

PAR ad IS

Yirmi yaşında bir üniversite öğrencisi olarak çok fazla yurtdışı deneyimine sahip olamadım öncelikle bunu söylemek istiyorum.Aslında yurtdışına çıkacağım zaman çocukluğumdan beri merak ettiğim medeniyetleri gezip görmeye öncelik gösterdim bugüne kadar.
Kahire,Luxor,Aswan hayatım boyunca merak ettiğim hakkında sürekli araştırma yaptığım tarihiyle,yapısıyla,Arap mimarisiyle kesinlikle gezip görülecek yerler.Gittim,gezdim,gördüm ve hayran kaldım onuda başka bir yazıda anlatırım.

Aslında Paris'e gitmekte gerçekleştirmek istediğim bir hayaldir yıllardır.Geçenlerde Paris konulu bir serginin olduğunu öğrendim ve günlük programıma bu sergiyide dahil ettim.
Sergi sahibi:Levent Özçelik.Kendisi fotoğrafçı ve yazar.Kendisi hakkında detaylı biligiyi http://www.leventozcelik.com/ 'dan elde edebilirsiniz.
Sergi 9 Ekim'e kadar İstanbul Fransız Kültür Merkezi'nde olacak.

Resimlerde,Paris'i kelimenin tam anlamıyla yaşıyorsunuz.Kentin sokakları,meydanları,insanları siyah beyaz çekimler ve sanatçının izlenimleriyle bir görsel şölen sunmakta.Paris'e gidip gelmiş kadar oluyorsunuz çünkü resimlere baktıkça hayal dünyanızda kaybolup gidiyorsunuz.Bir resmin karşısında yirmi dakika dikildiğimi biliyorum :)
Sergilerden genellikle sıkılırım yani gitmeyi çok tercih etmem ama bu sergi bugüne kadar gördüklerim arasında en güzeliydi.
Paris hakkında ne söylenebilir ki aşkın,tutkunun şehri.
Sanatçının sergide yer verdiği kısa açıklamada olduğu gibi:


Cennet ve cehennem! Sonsuz beyaz ve ateşli kırmızı. İnsanın kendi kendine yarattığı en büyük korku. Cennet ve cehennem, dokunamadığımız iki duygudur. Cennet ve cehennem, kişisel hesabıdır insanın. ‘ Hangi şehir şaraba benzer? ’ demiş Nazım Hikmet. Jules Renard ise ‘Paris’e iki harf koyun, ortaya çıkan paradis, yani cennet.’ demişti. Herkesin bir Paris’i var. Cehennemi reddedip cenneti seçiyorum. İşte bu benim Paris’im…'

  Eğer haftasonuna bir planınız yoksa aşık olduğunuz kişiyide alıp aşıkların şehrine yolculuk yapın.Tabloların karşısına geçtiğinizde kendinizi o sokaklarda yürürken,o banklarda otururken bulacaksınız ve tabiki herzaman aklınızda olan hayaller de size eşlik edecek...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder