Bu Blogda Ara

18 Eylül 2010 Cumartesi

Beyoğlu Rapsodisi

Okul arkadaşımın hediye ettiği bu kitabı soluksuz okudum diyebilirim.Kitap;Beyoğlu'nda doğup büyüyen üç arkadaşın hayat hikayesini anlatıyor.Beyoğlu'nun bilinen yüzünden çok bilinmeyen karanlık yüzünü,arka sokaklarını,tarihini her yönüyle işliyor.Yazarın Beyoğlu hakkında derin bir bilgiye sahip olduğu kitabın her sayfasında rahatça anlaşılıyor.Polisiye roman diyince akla ilk gelen Agatha Christie'nin tüm serisine sahip biri olarak bu polisiye romanıda gerçekten beğendim.Aslında Christie'nin romanlarında olduğu gibi kitabın sonuna kadar katilin kim olduğu hakkında çok bir fikir sahibi olamıyorsunuz daha doğrusu cinayeti işleyen hep ummadığınız kişi çıkıyor.Kitabın yazarı Ahmet Ümit.Yazar hakkında kitabı okumadan önce detaylı bilgiye sahip değildim.Daha sonra nette ufak bir araştırma yaptım.Ahmet Ümit Marmara Üniversite'si Kamu Yönetimini bitirdikten sonra 1985'te Moskova Sosyal Bilimler Akademisi'nde öğrenim görmüş.Yazarın solcu olduğunu kitapta polise olan yaklaşımından zaten anlayabiliyorsunuz.Birde kitaptan hatırladığım aklımda kalan bir cümle kitapta geçen bir Rus Atasözü'nü paylaşmak istiyorum. ''Çirkin kadın yoktur az votka vardır''
Dipnot:Kitap Yunancaya'da çevrilmiş 'Sofia İspinaldi' adıyla yayımlanmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder